Alleen maar lieve mensen - Reisverslag uit Teheran, Iran van Nathaliedje - WaarBenJij.nu Alleen maar lieve mensen - Reisverslag uit Teheran, Iran van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

Alleen maar lieve mensen

Door: Nathaliedje

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

08 April 2016 | Iran, Teheran

Veilig aangekomen & meer dan dat :)

Vanaf 't vliegveld werd ik tot de deur van mijn couchsurfadres gereden door Hossein, hem had ik leren kennen tijdens mijn gehang bij een Dubai's zwembad #vertragingforthewin. We komen langs t mausoleum van Khomeini, F. Khomeini volgens Hossein.. Vul zelf maar in ;)

Nog maar net aangekomen wordt ik tijdens een avondwandeling verrast door een park vol tulpen, narcissen, wandelende families, schommelende kinderen, volleyballende vrienden en badmintonnende (niet-)stelletjes. Natuurlijk was ik ook verrast door het verkeer; waarom zou je met 3 auto's op een driebaansweg rijden als t ook met 4, of nee wacht, 5 kan?! Tja, je vraagt t je af. Het oversteken is een kwestie van gaan & hopen dat t goedkomt, met dank aan mijn India-skills geen enkel probleem dus ^^

De hoofddoek went snel, althans de regel blijkt meer 'als er maar iets van stof over je hoofd ergens hangt' en ik ben zeker niet de enige die om de haverklap haar sjawl omhoog sjort, wijder maakt, vasthoudt, .. etc. Overigens kijk ik m'n ogen uit hoe mooi de vrouwen zich kleden en hoe shiny ze hun 'hoofddoek' dragen, daarin heb ik nog wel iets te leren!

Vandaag kennisgemaakt met het onmogelijke: een mooie moskee fatsoenlijk op de foto zetten terwijl je wat spullen moet dragen, een te lange doek om je hoofd&lijf moet vasthouden, waarover je natuurlijk niet moet struikelen en tegelijkertijd niet een te opzichte toerist wilt zijn..Hopelijk word ik er beter in ;)

Mijn couchsurfer nam me ook mee naar Darband: noord-Teheran. Een mooie wandeling lang een bergbeekje omhoog met overal gezelligheid: winkeltjes, restaurantjes vol bloemen, lounges in de rivier om waterpijp te roken etc. Het was heerlijk: in de schoonheid van de natuur lekker onder de Iraniërs :)

Daarna werd ik met wat 'hoe kom ik terug instructies' achtergelaten bij een paleizencomplex. Mooi maar weinig anders dan in andere delen van de wereld. In tegenstelling tot de terugreis waarbij verschillende buschauffeurs me niet lieten betalen haha! Zij spreken geen Engels, ik geen Farsi, maar met handen en voeten kom je er wel, althans dat dacht ik. Komt er halverwege de busrit een mevrouw naar me toe 'The busdriver told me that you want to go somewhere' (no shit Sherlock ik zit in een bus) maar heel lief dus, hij wilde weten of hij t goed had begrepen allemaal. In de andere bus hetzelfde verhaal rondom betalen (no,no! You sit!) en ik keek alleen maar op van m'n telefoon of iemand vroeg al 'do you need any help?' Nou uhm nee, ik ga daar en daar heen 'ok, i'll let you know when we are there!'

Morgen deze stad met lieve mensen maar verder verkennen. Tot nu toe kan ik alleen maar zeggen: wat een verademing dit land!

  • 08 April 2016 - 21:39

    Arja Donkersloot:

    Leuk verslag Nathalie van een fasinerend land. Ik heb het met verbazing gelezen, hoe leuk het is en hoe gastvrij. Geniet ervan, ik ben benieuwd naar je volgende verslag.

  • 08 April 2016 - 22:21

    Gerda:

    Fijn dat je goed aangekomen bent en geweldig om te lezen..Leuk!kijk uit naar het volgende stuk...feest der herkenning ;-)

  • 09 April 2016 - 08:24

    Bob Van Turnhout:

    "Een verslag van onze vrouw in Teheran" ;-) Erg leuk om te lezen, ik ben benieuwd naar je volgende verslag met je nieuwe avonturen en fascinerende mensen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Iran, Teheran

Nathaliedje

Actief sinds 01 Jan. 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 20508

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 23 September 2017

Costa Rica!

12 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Het eerbiedwaardige eiland

06 April 2016 - 28 April 2016

Iran

25 Januari 2010 - 30 April 2010

ergens tussen de indianen ;)

03 Augustus 2008 - 28 Augustus 2008

Donkerslootjes in Mexico

Landen bezocht: