Kashan #mooieplaatjes - Reisverslag uit Abyāneh, Iran van Nathaliedje - WaarBenJij.nu Kashan #mooieplaatjes - Reisverslag uit Abyāneh, Iran van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

Kashan #mooieplaatjes

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

13 April 2016 | Iran, Abyāneh

In Kashan verbleef ik in het eerste historische huis dat omgetoverd is tot guest house, waanzinnig mooi! De binnenplaats met fonteintjes à la het Alhambra, overal mooi plantjes en getjilp van allerlei vogeltjes. Dat is overigens ook het geluid waar ik mee wakker werd ^_^ en 's avonds chillen in een sprookjesachtige omgeving.

Er is zoveel schoonheid in Kashan dat ik het niet in woorden kan vatten. Bij zoveel plekken dacht ik 'eigenlijk zou ik hier gewoon een middag lang een boek moeten lezen' om dan vervolgens geen letter te lezen omdat je alleen maar geniet van het uitzicht. Check de foto's!

Toen ik iemand vroeg een foto van me te maken bleek ik zomaar tegen een couchsurfer aan te lopen waarmee ik al contact had, hilarisch! Hij dirigeerde me als een ware fotograaf rond, al bleek later dat ie niet zo goed was in foto's maken.. Desalniettemin wist hij genoeg te vertellen over de historie van de huizen en reed hij me vervolgens naar de stadsmuren om me daarna af te zetten bij de bazaar. Wat een held. Nog zo'n held was de parfumverkoper met al z'n glazen potten gevuld met verschillende kleuren en geuren. Natuurlijk alleen al daarom, maar meer nog omdat hij me meenam naar het dak van de bazaar :) >> waanzinnig uitzicht met de namiddag zon.

Ondanks al het moois heb ik Kashan verlaten, een geboekte tour bracht me immers naar Esfahan #daargaatjeplanning. Wellicht kom ik nog terug want door de omgegooide planning is het makkelijk nog eens langs te hoppen. Nu in ieder geval genoten van zoutmeren, regen in de woestijn, ondergrondse steden, slapen in een karevanserai en Iraans Volendam!

  • 13 April 2016 - 09:40

    Arja Donkersloot:

    O wat lijkt me dat geweldig om allemaal te zien. Sommige dingen kan ik me iets bij voorstellen. Een karavanserai hebben we ook in Turkije bezocht, en uitzicht op een bazaar en mooie binnen plaatsen in Marokko, maar toch, het is fantastisch om mee te maken. Blijf er mateloos van genieten!!!!!! X ma

  • 14 April 2016 - 10:28

    Bob:

    Mooie kiekjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Iran, Abyāneh

Nathaliedje

Actief sinds 01 Jan. 2010
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 20522

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 23 September 2017

Costa Rica!

12 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Het eerbiedwaardige eiland

06 April 2016 - 28 April 2016

Iran

25 Januari 2010 - 30 April 2010

ergens tussen de indianen ;)

03 Augustus 2008 - 28 Augustus 2008

Donkerslootjes in Mexico

Landen bezocht: