Tarzan and Jane - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van Nathaliedje - WaarBenJij.nu Tarzan and Jane - Reisverslag uit Puntarenas, Costa Rica van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

Tarzan and Jane

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

06 September 2017 | Costa Rica, Puntarenas

Monteverde ligt, zoals de naam doet vermoeden, midden tussen de bossen. Je komt er om in de 'canopy tours' dus ook wij 'moesten' eraan geloven: in een tuigje tussen de bomen zweefden we 1,5 km als superman over een regenwouddal en kreeg je een (niet geheel vrijwillig) zetje bij de sprong voor de Tarzan swing #beetjehoog #supervet #besthardgegild. 's Middags naar de koffie- suger cane en cacaoplantage waar Ludo de mierenoptocht met blaadjes net zo fascinerend vond als de uitleg over de primitieve machines ;)

Verder hebben we er een hike gedaan door het cloud forest met een gids die vogelgeluiden kon maken. Kolibri's, (glas)vlinders, hagedissen, apen, Amerikanen met een raar accent, we hebben ze allemaal gezien. 's Avonds bij de 'night' (17:30) tour wees een andere gids ons op mega grote wandelende takken, schorpioenen die groen oplichten bij black light, moesten we zachtjes doen bij het hol van een vogelspin (de dikke Duitser van de groep zorgde zowat voor een aardbeving en vroeg keihard 'WHERE IS IT?!') (gelukkig trok de vogelspin zich daar weinig van aan) en kwamen we erachter dat sloth de Engelse benaming voor luiaard is (en er dus geen sletten in de bomen hangen :P).

De laatste dag nog even snel in de holle ficus tree geklommen en vertrokken we met de jeep-boat-jeep ('you go actually by minibus, boat and minibus again but jeep-boat-jeep sounds better'). Een ritje door soort Hobbit-land, een boottochtje met uitzicht op vulkaan Arenal (incl. dwanggedachtes dat ik m'n telefoon in t water zou laten vallen) en we werden voor La Foruna Suites afgezet. De eigenaar was zo dom om de goedkopere maar nog steeds super chille kamers te laten zien en kreeg de suites niet meer aan ons gesleten, ondanks verschillende pogingen zelfs na het betalen (you don't like to get spoiled?). Elke ochtend een ontbijtje op t balkon met uitzicht op de vulkaan, hmmmmm :)

• 10 September 2017 - 10:57

Lidwien:

Hoi Nathalie en Ludo, leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Klinkt avontuurlijk, heerlijk!
    Geniet ervan, veel groeten van ons!

• 10 September 2017 - 21:29

Arja :

Nou weer een heerlijk verhaal. Ben blij dat ik al due enge beesten nuet zie, wordt er een beetje eng van