Lekker toeristisch - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Nathaliedje - WaarBenJij.nu Lekker toeristisch - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

Lekker toeristisch

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

16 September 2017 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Om ons bezoekje aan Cahuita af te sluiten deden we nog een night tour met de Amsterdamse David (hij had nog wel wat 'lampies'). Als bioloog wist hij veel te vertellen over de bomen (eentje die gebruikt werd door Chanel voor parfum), planten ('als je dit eet versterkt het 10x het effect van koffie, wiet, zegmaar alles'), beesten ('een opossum! Kijk! Dat is zo'n lelijk beest, kijk dan!') maar ook over de Tico's ('O ja, dat stuk land is van een drugsbaron'). Bij terugkomst trokken we de deur dicht zodat de huiskat niet tussen onze lakens kroop, een fractie later realiseerden we ons dat de sleutels binnen lagen.. Oepsie..

Met een pas de deur open flipperen à la James Bond lukte niet, net als de haarspeldtruc (serieus hoe doen mensen dat?!), de hotelbaas had geen bel, kloppen had geen zin, het telefoonnummer deed het niet en de buren waren niet geïnteresseerd in onze verwoede pogingen. What to do? Ludo stond uit frustratie met steentjes bijna de ruiten in te gooien en Nathalie bonkte wanhopig als een gorilla op de deur. De hotelbaas werd gelukkig wakker en voorkwam een nachtje tussen de gifkikkers in de tuin.

We lazen over een leuk fietstochtje van Puerto Viejo naar Manzanillo dus besloten we het toeristische Puerto Viejo toch te bezoeken. We leken wel Jozef en Maria die op zoek waren naar een slaapplaats (vanwege onafhankelijkheidsdag zat alles vol met vakantievierende Tico's). We eindigden niet onfortuinlijk: een bungalow met zwembad en een eigenaar die alle talen sprak behalve Engels #superhandig.. Het fietstochtje had bergen en dalen (letterlijk en figuurlijk), mooie stranden, en een behoorlijk sprintje om de fietsen op tijd terug te brengen (bergop met een lekke band), 17:57uur, we made it!

Na twee weken geen souvenirs kopen was het wel welletjes geweest dus kochten we 3 paar oorbellen, slippers, shirtje en een pet. Tja, je moet soms ook even het toerisme steunen toch? Dus daarom bezochten we ook het Jaguar Rescue Center (zonder jaguars), die was én beter voor de dieren dan het luiaarden centrum én was goedkoper én had meer beesten (slangen, baby aapjes/tapirs/luiaards en grote krokodillen, wilde katten en heel veel toekans) én was wel gericht op terugkeer in de natuur #winwinwinwin

• 21 September 2017 - 08:17

Arja:

Wat een verhaal werr, vooral met je kamerdeur om open te krijgen, ik had het weleens willen zien!!!