Vermaak in Abyaneh en Esfahan - Reisverslag uit Eşfahān, Iran van Nathaliedje - WaarBenJij.nu Vermaak in Abyaneh en Esfahan - Reisverslag uit Eşfahān, Iran van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

Vermaak in Abyaneh en Esfahan

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

16 April 2016 | Iran, Eşfahān

In Abyaneh, traditioneel bergdorpje, waren we nog niet uit de auto gestapt of een meneer vroeg ons 'can I show you around?', een beetje overrompeld kwam er slechts wat gemurmel uit, dus hij ging verder 'no money! No no, I'm an English teacher, just come'. Nou ja oké, en we hobbelden achter deze allervriendelijkste Hassan aan. Hij wilde gewoon wat kletsen, vertelde hier en daar wat en hij filmde ons met allerlei vragen over liefde, vriendjes en vriendschap, zodat hij t kon gebruiken in z'n lessen. Hilariteit en gegiechel alom.

In Esfahan wilde ik, door een nogal uitgebreide lunch, m'n avondeten skippen want restaurantjes zijn hier altijd verstopt, moeilijk vindbaar of not existing. Toen werd ik voor een kopje thee uitgenodigd in een tapijtzaak, oprecht uit interesse en zonder de bijbedoeling mij iets aan te smeren. Na wat gekletst te hebben raadt hij me, geheel zonder te vragen, een goedkoop goed restaurantje aan. JeeJ!

Al deze ervaringen maken het minder erg dat je soms wel wordt afgezet met dit moeilijke geld. Maar soms ook weer niet, koop je een paar magneten voor de afgesproken prijs 'you take 1 one more as a present'.

Verder is Esfahan mooi, mooi en ook groot. Ali, een couchsurfer heeft me gelukkig wat verborgen mooie plekjes laten zien en zorgde voor interessante gespreksstof. Sinds gister is Gonzi (Franse jongen) my partner in crime en we vormen een goed team qua humor, cultuur snuiven, zinloos rondstruinen & goede gesprekken. Op onze planning staat morgenochtend een Armeense kerkdienst, 2 nachten couchsurfing in Shiraz, Persepolis zien en dan richting Yazd.

• 16 April 2016 - 22:25

Arja Donkersloot:

Weer een leuk verhaal over wat je allemaal mee maak, fantastisch!!!!!! Mooie foto's ik vind het op Alhambra in Spanje lijken en ook Marokko. Ben benieuwd naar de volgende belevenissen. Groetjes en liefs ma

• 16 April 2016 - 22:28

Arja Donkersloot:

Leuk verslag over al je belevenissen. Mooie foto's , het lijkt een beetje op het Alhambra in Spanje en ook Marokko. Ik zie uit naar je volgende verhalen, en blijf genieten. Liefs ma

• 17 April 2016 - 08:59

Jandonkersloot:

Mooie fietstassen city tour op de fiets? Veel herkenbaar Tunesië Marokko Keukenhof