Caribbean Vibes - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Nathaliedje - WaarBenJij.nu Caribbean Vibes - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

Caribbean Vibes

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

13 September 2017 | Costa Rica, Cahuita

Het laatste wat we deden in Tortuguero was 's nachts schildpadden kijken; dat je daarvoor de avondvierdaagse moest wandelen hadden ze er niet bij verteld. Gelukkig kwam één van de wachters vrij snel ons vertellen waar een schildpad eieren aan het leggen was. Super bijzonder om zo dichtbij te staan, die beesten zijn zooo groot en graven dus ook mega grote kuilen waar ze 80-100 eieren in leggen. Met rode lampjes schijnen ze zodat de schildpad niet van slag raakt maar je wel alles goed kunt zien. Helaas was er iemand die het nodig vond de poten van de schildpad aan te raken #kijkendoejemetjeogenbitch.
Het hele proces gevolgd tot ie weer terugkeerde in zee. Onze gids vertelde dat ze vroeger de schildpadden aten totdat ze erachter kwamen dat er meer geld mee te verdienen was via toerisme.

Met een mooi boottochtje en een busrit op naar Cahuita #Carribeanvibes. Plotseling is een zwembad een vereiste geworden *JeeJ*. Op ons snorkeltripje ontmoetten we David, een Nederlandse bioloog (Nathalie verstond tot 3x toe dialoog en vroeg stilletjes aan Ludo welke studie dat is, waarop Ludo de slappe lach kreeg en 'bi-o-lo-gie' hikte). Hij liet ons het koraalrif zien met super veel visjes, een haai en een rog :D. Het bootje dropte ons op een tropisch strandje waarvandaan we via een paadje door het nationaal park terug liepen (het enige 'gratis' park maar als je een toegangsbandje krijgt zeggen ze wel 'and now you give your donation'). Nathalie durfde niet meer voorop nadat ze oog in oog had gestaan met een iets te grote spin, maar Ludo liep als een held op sokken achter Nathalie aan toen er een kruising tussen een aap/beer/tapir op het pad liep. Een vermakelijke tocht vol sprinkhanen, leguanen, zweet, hagedissen, apen, luiaarden, zweet, spinnen, krabben, leaf-cutting-ants en nog meer zweet.

Als een stelletje cultuurbarbaren sloegen we de tip van het beste local restaurant in de wind toen de hotelbaas tussen neus en lippen door liet vallen dat er een echte Italiaan bij een Italiaans restaurant werkte #besteravioliooit. Dit culinaire hoogtepuntje stond in schril contrast met het sloth sanctuary (wat door velen als hoogtepunt werd omschreven op tripadvisor). Waar wij een beschermd bos met luiaarden o.i.d. verwachtten, bestond het uit 10 iets te klinische kooien met elk 1 luiaard, een beetje zielig dus..

• 19 September 2017 - 07:58

Lidwien:

Ha Ludo en Nathalie!
    Wat een belevenissen... alsof jullie al maanden aan het reizen zijn.
    Mooi beschreven en geschreven, ik geniet ervan!
    Veel groeten en nog veel plezier gewenst!

• 19 September 2017 - 08:28

Arja:

Wat een belevenissen weer.ik lees het met plezier maar ben nog steeds gelukkig dat ikdaar niet ben met al die enge dieren!!! Vast heel mooi