We zijn er! - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Nathaliedje - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

04 September 2017 | Costa Rica, Alajuela

Je reisgids is niet t handigste item om te vergeten, dus op t nippertje een Lonely Planet gekocht op t vliegveld, bij de gate zagen we dat het er een was zonder slaapadressen, terugrennen om nog te ruilen #wateenbegin. Bij aankomst viel het gedoe met taxi's gelukkig mee. We dachten dat we werden afgezet maar zijn er inmiddels achter dat dit wel meeviel, de prijzen zijn gewoon niet veel lager dan in NL. 'Ons' guesthouse bleek vol, moe en toe aan een bed een cheap hotel geregeld. 'Nathalie er komt een beest jouw kant op, best groot' 'Uuh, dat is een kakkerlak..'

Op aanraden van de Lonely Planet waren we naar Alajuela (grote stad dichtbij vliegveld) gegaan ipv San José, #behoorlijkslechtetip (er bleken amper bussen langs te komen). Gelukkig had tripadvisor een soort van oplossing: uitstappen bij een bepaald kruispunt en hopen op een bus naar Monteverde. Met wat hulp van locals, een lift en wat mierenbeten (na 5 dagen nog steeds irritant!) later waren we er, JeeJ!

Voor evenveel geld een chille kamer, geen kakkerlakken, banana pancakes voor ontbijt (of iets anders als alleen de Spaans sprekende host er is en we maar gewoon een keer 'si' zeggen tijdens haar opsomming die we niet begrijpen), een über cute rondhuppelende puppy en een supergroot balkon met schommelstoel en hangmatten. We zijn er: vakantie.

De volgende dag lieten we ons bijpraten in de Orchideeëntuin door een echte kenner, wist je bijvoorbeeld dat 80% van de orchideeën mini's zijn, dat ze allemaal verschillend ruiken, sommige zelfs naar natte hond als je ze natmaakt, andere op 'lady shoes' lijken en dat er een wesp bestaat die vogelspinnen doodt en er daarom een orchidee bestaat die op een vogelspin lijkt? Daarna deden we levende zoekplaatjes in het serpetarium (alias slangentarium) 'ik zie 'm niet!' 'Oh ieeew kijk daar, achter dat blad' (overigens hebben we ook 5 minuten naar een terrarium gekeken waar geen beest in zat, haha #oepsie). Ondanks het kippenvel, dat ik me zo af en toe achter Ludo verschool en vastklampte, was het fantastisch :)

• 09 September 2017 - 19:56

Arja Donkersloot:

Zo wat een begin en vervolg van jullie vakantie!!! Naar zo te horen gebben jullue het goed naar je zin! Geniet ervan saampjes,x