Als vanouds! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Nathaliedje - WaarBenJij.nu Als vanouds! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

Als vanouds!

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

14 Juli 2016 | Sri Lanka, Negombo

Al in München werd duidelijk dat dit een typisch Roos-Nathalie vakantie zou worden. Op zoek naar de McDonalds verloren we zonder dat we het merkten en hard lachend een backpack. Je denkt: maar hoe dan?!? Tja, dat is ons ook nog niet helemaal duidelijk. Gelukkig was er een vriendelijke Duitse man die ons hoofdschuddend wees op de backpack die een aantal meter terug, helemaal alleen, zielig en verlaten op de grond lag. De Mac vonden we pas nadat we -bij gebrek aan de Mac- bij een ander laf, zielig tentje wat dronken #tirolerbradwurst #tekitsch.

Na vele kansloze films en wat dubieus eten later arriveren we in Sri Lanka. We worden verbaasd aangekeken door andere Nederlanders wanneer we vertellen dat we niks geboekt én (nog) geen plan hebben. Gelukkig hadden we net in 't vliegtuig gelezen dat Negombo mooier en dichterbij het vliegveld is dan Colombo. Soepeltjes negeren we de taxichauffeurs en een alleraardigste jongen brengt ons met z'n tuktuk bij een prima guesthouse aan zee.

Daar wordt ons gevraagd of we wat willen eten (jaaaaah!) en krijgen we de menukaart. Als reactie op Nathalie's keuze wordt gezegd neeeeeeej dat hebben we niet. We bestellen wat ze wel hebben (keuze gereduceerd met 90%), dit ritueel herhaalt zich in de ochtend. We worden gewekt door een vogel die loeiveel herrie maakt (althans Roos stond eerder al slaapwandelend in de deuropening omdat ze dacht dat haar tas buiten lag ....in haar onderbroek....maar daar hebben we t niet over). Ze hebben al wel vast gecheckt wat we morgen voor ontbijt willen zodat ze het wél hebben. LIEF! En dat zijn ze hoor alle Sri Lankanen. Lief, behulpzaam en ze hebben humor. Om de grap van Nathalie als ze terugvraagt 'and where are you from?' wordt steevast gelachen.

Vandaag hebben we een boottochtje gemaakt over de 'Dutch Canals' en Negombo Lagoon #vogelspotten #heerlijk. Nu zitten we te relaxen bij het hostel, zwaaaaar leven ;) De komende 5 dagen gaan we met Thomas, onze chauffeur, de Cultural Triangle bekijken (bovenin) want daar schijnt het OV net zo denderend te zijn als de persvrijheid in China. Geen idee met welk land de WiFi-mogelijkheden zich laten vergelijken.

Groetjes Jut&Jul