Verlate update, maar hé wij hebben ook vakantie - Reisverslag uit Wadu, Malediven van Nathaliedje - WaarBenJij.nu Verlate update, maar hé wij hebben ook vakantie - Reisverslag uit Wadu, Malediven van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

Verlate update, maar hé wij hebben ook vakantie

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

29 Juli 2016 | Malediven, Wadu

Nuwara Eliya was gelukkig de volgende dag best zonnig en het was er heel mooi. Dankzij de uitgebreide uitleg in een theefabriek op een theeplantage weten we nu hoe thee wordt gemaakt (pff #respect). Na het verplichte bakkie, hup naar Kandy. Daar kwamen we de kletserige Nua tegen die ons naar een leuk Guesthouse bracht en de dag erna heeft hij alle ins en outs van Kandy laten zien. Kandy is druk en vol, wat meer levendigheid en dus lekker om rond te dwalen in winkelstraatjes. De plaatselijke schoenenwinkel heeft goed aan ons verdiend :-)

Met de trein (belachelijk vroeg) vertrokken naar Colombo om door te gaan naar Galle. De eerste rit hadden we van tevoren geboekt en dus behoorlijk luxer dan naar Galle. Het was super mooi, dwars door jungle-achtig gebied, prima wakker worden dus! Dat de rit naar Galle aanzienlijk goedkoper was, was te merken. Steeds als je dacht dat er niet meer bij kon, jawel stapten er nog 3 mensen in, mét bagage. Heerlijk. En o ja, dan waren er nog de verkopers die heen en weer lopen, superhandig als dat niet past en zij denken van wel haha. Lucky dat we waren, stonden/zaten we in de deuropening en waren de 2,5 uur zo om met het prachtige uitzicht.

Galle is omringd door een fort en op zich vrij overzichtelijk, hoewel de Tjechen die hun hotel kwijt waren daar anders over dachten.. #leedvermaak Het is bizar dat je in een soort Europees stadje rondloopt met op de hoek een tentje met Italiaans ijs, een straatje verder een burgerbar waar je een monsterlijk Europees maal kunt bestellen! Over de stadsmuren gelopen en lekker winkeltjes gekeken. Maar tegelijkertijd kon het ons niet langer dan 1 dag boeien dus, de dag erna op de bus gestapt naar Anangama waar de paalvissers zitten.
Volgens de burgerbar-meneer (die de verloren Tjechen trouwens ook heeft geholpen hun hotel te vinden) waren er nog 3 die echt visten en na 20 minuten lopen (lekker zonnetje) zagen we er 2. Binnen een minuut meerdere vosjes vangen met zo'n zielig hengeltje, touché! Even verderop zaten 4 jongens te doen alsof ze visten, "picture, money, yes, picture?". Uuh toedeledokie.

Daarna nog gechilld in een hip surfersplaatsje: Hikkaduwa. Helaas is t nu niet t seizoen maar het guesthouse is fantastisch: we dachten dat we de kamer niet konden betalen, bleek die goedkoper te zijn dan die in Galle waar Nathalie een kakkerlak naar buiten zag glippen.. Op de plaatselijke turtle farm nog met net geboren kleine zeeschildpadjes geknuffeld en zielige grotere (gehandicapte) soort van geaaid. Dat paste allemaal net binnen de planning om op tijd op t vliegveld te komen voor onze vlucht naar DE MALEDIVEN, hoihoihoi, JeeeeeJ, WOOEI, #yesyesyes, hang de vlag uit, etc