Monsieur Cannibale - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Nathaliedje - WaarBenJij.nu Monsieur Cannibale - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

Monsieur Cannibale

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

17 Juli 2016 | Sri Lanka, Polonnaruwa

Ok. Het is wel duidelijk dat de WiFi te vergelijken is met onze conditie. Als je je best doet is het er, maar het haalt geen lange afstanden :P

Vrijdag vertrokken we vanuit Negombo naar Dambulla, dat moet je namelijk gezien hebben volgens Trotter. Wij vonden het wel leuk maar niet enorm spannend: een grote gouden Boeddha boven op een hoge rots, met verschillende grotten met -je raad het nooit - heel veel Boeddhabeelden. Onderweg werd Roos nog even achterna gezeten door apen. Toch sneu dat haar poging tot het eten van mango (!!) zo moest aflopen.

Het vinden van onze wiebelende maar leuke boomhut (jawel) was een uitdaging want onze driver kan niet lezen. Het uitzicht woog gelukkig meer dan op tegen het vroege opstaan (7 uur!). De Sigirya rots was mooi, mooi, mooi, hoog en (zw)heet. Missie voor onderweg: 2-4 reizigers vinden die 's middags meewillen op safari zodat we de jeep(prijs) kunnen delen #missionfailed. Gelukkig arriveerden er Nederlanders bij ons hotel die graag met ons meegingen, JeeJ! Maar eerst beklommen we nog een andere rots, want we waren nog niet moe, mooi uitzicht op de Sigirya en dat voor maar $2. Het bleek een iets ingewikkeldere klim, wat leidde tot een innige omhelzing tussen Nathalie en een aantal bomen, she survived. De safari was ook al geweldig, ZO-VEEL olifanten, overal! Natuurlijk best komisch dat Roos en het andere Nederlandse meisje soms minstens zo enthousiast leken over de vogels.

Nu zitten we in Pollonaruwa, lekker fietsen langs allerlei ruïnes en een kerkdienst bijgewoond :) Voor het vakantiegevoel kocht Nathalie een hoed (want dat vindt Ludo leuk ;p). Tevens een hindutempel bezocht die de Nederlandse media wellicht als racistisch zou afschilderen... #monsieurcannibale
Morgenvroeg naar Anuradhapura. Op ons verzoek van 6:30uur ontbijt antwoordt de gastvrouw 'aaahw 6:45????'. Je begrijpt, we voelen een band ;)

• 18 Juli 2016 - 09:55

Rosemarie:

ahhh dit is al de tweede keer dat ik lees over de prachtige vogels daar, meiden ik zou er veel voor over hebben om een dagje met jullie te ruilen tijdens deze reis! Ontzettend leuk om erover met jullie mee te mogen lezen! hoe vinden jullie het eten daar? is het vergelijknaar met indias eten? vindem jullie het lekker? nog gekke vruchten ontdekt en geproefd? haha voel je niet verplicht om dit alles snel te beantwoorden, later in nederlamd weer is ook leuk ;) liefs!!