hoedje op, hoedje af - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Nathaliedje - WaarBenJij.nu hoedje op, hoedje af - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

hoedje op, hoedje af

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

22 Juli 2016 | Sri Lanka, Kandy

Hoedje af, sarong om, sandalen uit, rondje lopen, sarong af (want heet!), hoedje op en slippers aan. En dat x 1000. Wij kunnen geen tempels meer zien, ook als ze niet meer in gebruik zijn volgt dit ritueel want stiekem zijn ze nog wel in gebruik, ofzoiets.. Al was Anuradapura verder mooi hoor. Het hotel was ook best fijn: een zwembad ^_^!

Dinsdag vertrokken we naar Nilaveli (oostkust) wat volgens onze chauffeur 4 uur rijden was. Na 1,5 uur komen we aan. Enigszins verbaasd over deze korte 4 uur concluderen we dat onze chauffeur dus gewoon op tijd weg wilde #kortewerkdag. Nog even pinnen: 'ja doe maar het grootst mogelijk bedrag want dat is meestal nog te weinig' 'Ehm, dit is wel een erg dikke stapel briefjes.. Wacht jij maar even met pinnen' #nulletjevergist #overkomtdebeste (toch pap?) #bijna€1250cash

Het strand is hier heerlijk :) palmbomen :) en grenst praktisch aan het guesthouse. Het guesthouse lijkt helaas wel de Franse camping met alle Nederlanders in bikini zittend voor z'n kamer op de binnenplaats 'goedemorgen' 'goedemorgen' 'lekker weertje he buurman' 'jaa, morgen dat en dat tripje doen, wat hebben jullie daarvoor betaald?' Etc.

Woensdag een boot-snorkel tochtje naar Pigeon Island. Na een ontmoeting met enkele rifhaaien en een zeeschildpad wandelden we over het eiland en zagen een paar mooi gekleurde leguanen, leuk! 's Avonds tot grote hilariteit met een Nederlands stel 3 uur, ik herhaal 3 uur, op ons eten gewacht. Het bleek een feestdag en de kok was op vakantie..

Donderdag dolfijnen gekeken (al blijft Nathalie er heilig van overtuigd dat we ook walvissen gingen zien). Gelukkig vertrokken we pas om 5.30 •_• Inmiddels zijn we met de lokale bus aangekomen in Nuwara Eliya. Behoorlijk hoog op de berg en dus behoorlijk koud, op naar de theeplantages en dan maar weer snel naar beneden, brrrrrr

• 22 Juli 2016 - 19:55

Rosemarie:

hahaha het bericht beginnen met: kleren uit doen want heet en dan eindigen met brr koud op die berg. En wat een berg geld! Krijgen nu alle zwervers ook een nulletje teveel omdat jullie het kwijt moeten? XD haha, leuke blog weer meiden! Fijne verdere reis!