Do not eat peanuts - Reisverslag uit Dehradun, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu Do not eat peanuts - Reisverslag uit Dehradun, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

Do not eat peanuts

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

09 April 2010 | India, Dehradun

Druk druk. Allerlei afspraken en principals die moelijk doen, maar het begint ergens op te lijken. Volgende week richting Mussoori (bergdorpje hier vlakbij) om ook daar wat scholen te bezoeken, we zullen zien. Op stap geweest met een Sikh (van die mensen met een tulband) en dat was wel gezellig. Ik moest en zou bij hem komen lunchen, achteraf bleek dat incl. huwelijksalbum etc. En verder is er nu een vriend van Guilia hier, Antonio (wat hier verandert in Andronio of Antono). Wat een figuur. Toen we hem vroegen hoe zijn dagje Rishikesh was 'Well, finding a toilet was kind of my day purpose' Je snapt dat hij dit op een bloedserieuze manier zei en wij (Guilia en ik) dit antwoord bijzonder grappig vonden 'So you could not find any corner...' 'No, no! Rishikesh is a holy place!' Gingen we uit eten en toen we om een fles water vroegen was de vraag: gewoon of koud water. 'Cold' was natuurlijk het antwoord, zegt ie 'but not too cold' een vragende blik van de ober 'I mean, not frozen' 'So, chilled is fine sir?' Je kunt je voorstellen dat het een vermakelijke avond was. Helemaal toen we erachter kwamen dat hij vrienden wordt met elke Indiër die tegen 'm praat, geloof me dan heb je het druk. We aten trouwens is zo'n beetje het meest luxe restaurant van Dehradun (waar 2 obers 1 bestelling opnemen, en jawel allebei dus hetzelfde noteren, enorm efficiënt). Een rib uit ons lijf van €5 p.p.

Met hem ben ik ook nog naar 'Clement town' geweest, een boeddhistische stupa. Het was er schoon! En stil! Ongelooflijk… maar de prijs die je daarvoor moest betalen was een continue stroom van bordjes met regeltjes. Ja ik geef toe, die Tibetanen hebben best humor. De bordjes mag je zelf bekijken maar de mooiste was misschien wel ‘no bad activities’, briljant (of dan toch de ‘do not eat peanuts..). Zelfs in de tempel werden de regeltjes voortgezet: ‘remain silince’ ‘walk slowly on the stairs’ ‘it is not allowed to sit on the stairs’ en het bleek dat je ook niet naar buiten mocht kijken door de raampjes: Antonio had bijna een hartaanval van die kerel die zo hard ‘NO’ riep toen ie door het raam keek.

Kleine dingetjes dus allemaal, maar wel grappig. Nog maar 3 weekjes en jullie kunnen weer van mijn aanwezigheid genieten ;). Pff en ik heb nog zoveel te doen :S

@mirjam: m’n zonnebril is nog steeds scheef

• 09 April 2010 - 09:35

Iris:

Yes nu wel de eerste, hiha! Wilde eigenlijk net gaan mailen en smeken om weer een goed verhaal. Maar nu ben ik tevreden hoor, haha. India blijft een topland, hij is bij mij met stip binnengekomen in de top 3. Volgens mij heb jij nog nooit zo veel gelachen als daar ;).

Nou tot snel zusje, we beginnen je nu toch wel te missen.

kussie Iris

• 09 April 2010 - 10:11

Brutez:

oh meid, ik ga je reisverhalen missen

• 09 April 2010 - 16:24

Carolien:

Geniet er nog ff van de laatste weekjes, maar blijf nog wel ff schrijven want het is wel erg leuk om te lezen elke keer!!

Liefs, Caro

• 11 April 2010 - 08:44

Mirjam:

Hey!
    Mooie verhalen weer!!Gaat echt snel nu jo! Laat me ff weten hoe laat je de 30e aankomt. Ben nl vanaf 06.00 aant werk...dus miss kan ik je ff zien!
    x
    ps; 1 ding scheelt, de mijne is ook scheef!
    ps; thanks voor je kaart! :-)

• 14 April 2010 - 20:20

De Terlouwtjes:

He die Nathalie.

Prachtig om je verhaal weer te lezen.
    Geniet nog van alles en succes met je opdracht enzo.

Groetjes van de 6 Terlouwtjes

• 16 April 2010 - 17:59

Bas En Rita De Jong:

Hee Nathalie, bedankt voor al die leuke verhaaltjes van je, hebben we van genoten! Een hele goede 'laatste stukje' toegewenst
    Ben eigenlijk benieuwd of je daar ook christenen ontmoet hebt, ik hoor soms grote verhalen van de enorme kracht van Indiase christenen... maar die zitten misschien net weer in een ander hoekje van dat grote land?

Tot ziens,
    Bas en Rita