Hati Hati! - Reisverslag uit Dehradun, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu Hati Hati! - Reisverslag uit Dehradun, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

Hati Hati!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

26 April 2010 | India, Dehradun

En dat betekent: Olifant, olifant! In het nationaal park ben ik tot de conclusie gekomen dat ik echt een cursus ‘hoe-spot-ik-een-dier’ nodig heb want elke keer als de gids zei ‘kijk een… ‘ zei Jeichien gelijk ‘o ja, ooohhh mooi’ en ik elke keer ‘waar?, Waar dan? Jeichieeeen, waaaaaar??’ Toen de chauffeur dat ook door had kreeg ik gelukkig een special treatment (wat meestal samen ging met de slappe lach van de gids omdat hij het zo grappig vond dat ik het écht niet zag). Daar blijk ik trouwens heel goed in te zijn: chauffeurs aan het lachen maken. Want mijn vaste rikshaw chauffeur (Amit) vindt me ook al hilarisch. Hij leert me elke keer een beetje Hindi. Maar ja, als ik begin met herhalen van wat hij zei weet ik het al niet meer. Lettergreep voor lettergreep komen we er meestal wel. Soms moet hij echt bijna stoppen omdat hij zo hard moet lachen ‘please, please, I have to drive!!’ zegt ie dan lachend.

Maar goed, terug naar het punt van het nationaal park, het bleek dus helemaal niet dicht te zijn en daarom dus op het laatste moment toch nog een bezoekje daar gedaan. Ik moet zeggen dat het echt heel mooi was en dat terwijl ik niet echt een natuurmens ben (niet echt, misschien beter: echt niet. Toen Ashok vroeg of ik zaterdagmorgen om 5 uur in de morgen een trekking wilde doen de bergen in richting Mussoori, hoefde ik hem alleen maar aan te kijken. Inmiddels kennen ze me hier ook wel en begreep hij dat dat nou niet echt mijn ding is). Toen we na een veuls te lange taxirit aankwamen (na 33 verkeersopstoppingen) eerst even fatsoenlijk gelunched. Iemand liet de deur openstaan en jawel hoor: binnen 2 sec. hadden we een aap op tafel die gezellig mee at. Wij zaten zo ongeveer bij de mensen 3 tafels verderop, dus zo gezellig was het ook weer niet. Zoals Jeichien zei: ‘serieus, altijd als ik met jou op stap ben maken we allemaal van die grappige dingen mee’ . De meneer 3 tafels verderop dacht ons te herkennen ‘I went with you on safari yesterday!’ Eehm, nee... Nou ja, toen we onze opnieuw geserveerde lunch ophadden gingen we op weg. Wilde olifanten van dichtbij zijn best cool. Tot het punt dan dat ze achter je aan komen rennen. Gelukkig zaten we heel veilig in een jeep waarvan het raam aan diggelen viel toen Jeichien de deur dicht deed.. Aan de reactie van de chauffeur te zien was dat helemaal niet zo raar. Ok dan.. Naast een heleboel olifanten ook allerlei soorten herten, ijsvogels, wilde varkens, aapjes en genoeg pauwen gezien. Ow ja en tijger- en berensporen.. (ik ben er nog niet uit of ik het heel erg vind dat we die niet hebben gespot). Soms leek het echt net niet echt ;) zo mooi!

Nog 2 dagen hier in Dehradun,en dat besef komt bij alle Indiërs nogal laat (terwijl ik dat al 1,5 roep). Als ik op alle aanboden in moet gaan heb ik nog zo’n 26 afspraken te plannen in 2 dagen. Heel lief allemaal maar daar heb ik geen tijd meer voor. Nu ik weet dat het nog geen week meer duurt heb ik wel echt heel veel zin om in dat vliegtuig te stappen..

Liefs!


  • 26 April 2010 - 18:10

    Carolien:

    Heey Nathalie!

    Geniet nog ff van die twee laatste (drukke) dagen en een hele goede terugreis toegewenst!

    Liefs, Caro

  • 26 April 2010 - 19:45

    Iris:

    Geen foto's???? Ach ja, je bent toch al weer bijna thuis... Jippie! Kus

  • 27 April 2010 - 06:06

    Roos:

    Je hebt de jaarlijkse BINGO gemist. Dat is toch wel erg droevig. Maar desalniettemin was het leuk hoor met Amanda. Jeeeh je komt bijna thuis!!

    x

  • 27 April 2010 - 13:22

    Annelies Broer:

    Heeee meissie!
    Geniet nog van je laatste daagjes en tot snel (moet je maar denken)! ;)
    xx liefs!

  • 28 April 2010 - 08:10

    Helma:

    Nathalie een goede reis gewenst!!

  • 30 April 2010 - 21:03

    Elise:

    Ik kan me echt niet voorstellen dat de mensen je daar hilarisch vinden ;) haha ik zie het al voor me :) Leuk verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Dehradun

Nathaliedje

Actief sinds 01 Jan. 2010
Verslag gelezen: 1000
Totaal aantal bezoekers 20611

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 23 September 2017

Costa Rica!

12 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Het eerbiedwaardige eiland

06 April 2016 - 28 April 2016

Iran

25 Januari 2010 - 30 April 2010

ergens tussen de indianen ;)

03 Augustus 2008 - 28 Augustus 2008

Donkerslootjes in Mexico

Landen bezocht: