'we have a deaf boy, shall I call him?' - Reisverslag uit Dehradun, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu 'we have a deaf boy, shall I call him?' - Reisverslag uit Dehradun, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

'we have a deaf boy, shall I call him?'

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

21 April 2010 | India, Dehradun

Toch nog maar even een update, want voor je het wet kan het niet meer ;)

Van het weekend naar Haridwar en Rishikesh geweest met Jeichien. En het was er druk, niet normaal! O, ja het nationaal park was dicht want dat werd gebruikt als parkeerplaats tijdens de Kumbh Mela (en waar blijven de dieren dan..?). Natuurlijk weer van genoten, ondanks dat we telkens koude voeten moesten halen in de Ganges tegen de hitte. 1x liet ik m’n tas bij m’n slippers liggen (1 meter verder van waar we stonden) en zei Jeichien ‘jij durft’ waarop ik antwoorde ‘Ach ik heb me nog geen moment onveilig gevoeld’ (jeichien)‘Tja, Sebastian zei ook tegen mij dat als ze merken dat een toerist iets erg wordt aangedaan ze diegene dat echt nooooit vergeven’ (ik)‘En trouwens ik heb altijd geleerd dat als ze iets van je stelen met zoveel moeite dat ze het dan wel écht nodig zullen hebben’. Nou het heeft zo moeten zijn dat we dat gesprek die dag voerden want jawel: mijn portemonnee is gestolen. Nog steeds keine ahnung hoe en wat want de tijd tussen dat ik hem voor het laatst had en niet meer kon vinden is niet groot en mijn rits zat steeds dicht. Maar dat doet er niet toe, je doet er toch niks aan. Verder weer heerlijk doorgeslagen sadhu’s gezien, een aarti in Haridwar dit keer en wat was het vervelend dat de enige kamer die we konden vinden redelijk luxe was ;) In Rishikesh heb ik mij weer eens heerlijk vergist in mensen. Een op zich aardige Duitser (ja daar ging het natuurlijk al mis) kwam ons ontbijt vergezellen. Hoe lang die hier al was? ‘O, sinds december’, zucht daar gaan we weer.. Op de vraag of alle inzichten nu kwamen van de guru of gewoon door de tijd op een rustige plek weg van huis, moest hij toch even nadenken.

Voor mijn onderzoek weer wat tripjes de bergen in naar de kleine schooltjes. Soms best teleurstellend om te zien dat de docenten geen lesgeven, of een kok dat juist wel doet, kinderen buiten op een kleedje zitten omdat het gebouw onder constructie is, hoe kinderen voor allerlei klusjes worden ingezet in het voordeel van de docent, directrices geen Engels spreken en/of niet fatsoenlijk een simpele vragenlijst in kunnen vullen. De grap van de dag was trouwens tijdens een gesprekje over gehandicapte kinderen: ‘we have a deaf boy, shall I call him?’ Ik ben benieuwd hoe lang het had geduurd als ik ja had gezegd ;)

@Johan: zeer welgemeende excuses haha. Mijn inschattingsvermogen is duidelijk niet zo goed haha. Zie jullie alle zes snel weer!

  • 21 April 2010 - 09:07

    Helma:

    Yes ik ben Iris voor... dat zal ze niet waarderen! Ben benieuwd of je hebt kunnen onderzoeken wat je voor ogen had. Het is nu echt aftellen voor je.. wanneer ga je aan je terugreis beginnen? De vliegtuigen gaan de lucht weer in dus tegen die tijd zal alles wel weer "normaal"zijn. Hartelijke groet van ons 6 (tja 2 nieuwe gezinsleden....)

  • 21 April 2010 - 12:32

    Jan Donkersloot:

    Beste Nathalie
    Hier alle goed vandaag loopt de sloopregeling af dus er komen geen auto´s meer naar india.
    volgens mij heb je het best naar je zin daar , maar de verlichting in groot ammers is bijna klaar voor jou ja.ja. speciaal voor jou het hele dorp verlicht en een week lang feestmet o.a. ply back en bierfeesten tent feest en aangenaam koud met zon . tot gauw groetjes van thuis.

  • 25 April 2010 - 19:55

    Amanda:

    Hey meid,

    Nou.. aftellen is bijna begonnen voor je!
    Ik wens je nog een paar goede en gezellige dagen en hopelijk zien we je zondag weer in de dienst! Tijd is niet veranderd dus we verwachten je gewoon om 9.59! ;)

    Liefs,
    Amanda

  • 26 April 2010 - 12:48

    De Terlouwtjes:

    Ha die Nathalie,

    Nog een paar daagjes en we kunnen je weer welkom heten in ons kleurrijke dorp.
    Tot die tijd wensen we je nog een paar goede, gezellige dagen en een goede terugreis.

    Groetjes van ons 6jes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Dehradun

Nathaliedje

Actief sinds 01 Jan. 2010
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 20630

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 23 September 2017

Costa Rica!

12 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Het eerbiedwaardige eiland

06 April 2016 - 28 April 2016

Iran

25 Januari 2010 - 30 April 2010

ergens tussen de indianen ;)

03 Augustus 2008 - 28 Augustus 2008

Donkerslootjes in Mexico

Landen bezocht: