This is my brother.. - Reisverslag uit Dehradun, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu This is my brother.. - Reisverslag uit Dehradun, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

This is my brother..

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

30 Maart 2010 | India, Dehradun

‘I was looking for you, maybe you can help me’ ‘O, sure tell me’ ‘Look (laat een foto zien) this is my brother and he is looking for a wive and’ Nou ja hij kon z’n zin niet afmaken omdat ik hem uiteraard onderbrak met een niet te stoppen lach, waarin ik duidelijk doch vriendelijk uitlegde dat ik hem daar eeecht niet mee kon helpen. Hij snapte alleen de grap niet. Arme jongen. Toen dacht hij dat hij dan op z’n minst mijn telefoonnummer moest noteren. Wat uiteraard niet ging gebeuren. ‘You don’t trust me..?' Nou normaal gesproken vertrouw ik iedereen hoor die ik 2 minuten ken, al helemaal als zij dan hun broer aanbieden als mogelijk huwelijkskandidaat: schept toch een band. ‘I just want to be friends!’ Nou laten we dat nou maar even niet doen. ‘And I want you to meet my wive and my parents are also wanting to meet you’ Heb ik ook nog iets te willen?

Het overkwam me toen ik een organisatie bezocht en ik niet direct de directeur kon vinden waarmee ik een afspraak had. De man van het bovengenoemde had ik even de weg gevraagd en later liep ik hem weer tegen het lijf. Dit was de 3e keer dat ik hem tegenkwam, dus ik dacht eerst ‘natuurlijk wil ik je helpen’. Later zat ik met wat kinderen te lunchen, wat een hele beleving op zich is. ‘Didi what’s your sweet name?’ ‘Didi, didi I’m Sonali’ ‘Didi, didi where you from’ etc. Inmiddels weet ik dat didi ‘grote zus’ betekent. Toen ze eruit waren dat ik geen kinderen had noch een man zei in meisje ‘o, you’re a spinster’. Humor hebben ze wel ja die kinderen en dat kun je van de meeste andere Indiërs niet zeggen. Toch heb ik ze maar even uitgelegd dat het in mijn land redelijk normaal is eerst een jaar of twee wat te hebben voordat je aan trouwen gaat denken. Un-be-lie-va-ble, daar kon je toch niet gelukkig van worden en dat was toch helemaal niet leuk? Ow ja, maar mocht ik dan over een paar jaar gaan trouwen dan moest ik hen wel echt uitnodigen!

Inmiddels dus weer ‘druk’ aan het onderzoek en alles gaat vrij rustig omdat de examens bezig zijn. Deze week worden die afgerond en mijn vakantie met Mirjam was dan toevallig heel goed gepland zo tijdens de examens :). Nu ga ik ook naar de kleine dorpjes hier in de buurt en daar de schooltjes bezoeken. Wat zal er van die kinders terecht komen als examens worden afgenomen terwijl kinderen druk overleggen, docenten Engels slechts in gebarentaal spreken etc. Tja..

Verder niet zoveel meegemaakt. Ja, uiteraard kan ik nog meer anekdotes vertellen, ik kan er een boek over schrijven. Over hoe je uitgenodigd wordt voor een jeugddienst om 14:30, daar aankomt er verteld wordt dat er geen absoluut geen dienst is, wel om 16:45, je dat nog even checkt bij een ander persoon die je exact hetzelfde vertelt, je om 16:45 in een of andere saaie dienst belandt en erachter komt dat er om 14:30 wel een andere was…
Kus!

@Pa en Ma: hopelijk veilig thuisgekomen?

@Judith: ik vind mezelf heel knap dat ik na 3x dan eindelijk het juiste emailadres heb ingevoerd

@fotomensjes: op hyves heb ik wederom mijn verzameling geplant en Mirjam heeft precies hetzelfde gedaan ;)

  • 30 Maart 2010 - 11:09

    Richard:

    Hoef je eindelijk eens niets te doen voor een woest aantrekkelijke man.. Doe je er niets mee! Gaat het wel helemaal goed met je? Ik dacht dat jij nooit zo moeilijk deed ;)

  • 30 Maart 2010 - 11:39

    Iris:

    Jippie, ik ben weer de eerste, hiha!!! Nou, zelfs mijn collega's hier op school genieten van jouw hilarische schrijfstijl. Waarom wilde je nou eigenlijk niet trouwen met die broer van die Indiër? Alleen maar omdat je anders in de All You Need is Love Kerstspecial komt ;)

    kussss Iris

  • 30 Maart 2010 - 11:40

    Iris:

    Ow toch niet de eerste, haha, ach what ever.....

  • 30 Maart 2010 - 13:35

    Jan En Arja :

    Lieve Nathalie
    Hier een berichtje uit Groot Ammers ja weer jammer genoeg thuis we hebben allemaal geen kans om 4 maanden te studeren mijn proefwerk zit op ons foto toestel en gaan we thuis uit werken ons motto samen uit samen thuis voor jou alleen weg alleen thuis en geen indianen schaken alleen de verhalen zijn genoeg ha ha
    geniet van al het goede en leef rijk.

  • 30 Maart 2010 - 17:34

    Roos:

    Troela, hier alles goed nog steeds. Uit mijn sociale isolement HOERA! Gister naar Acda&de Munnik geweest, zat vierde rij (vanaf het podium ;-) was vet hoor :D xxx

  • 31 Maart 2010 - 01:04

    Judith:

    Ik ben ook heel trots op jou dat je eindelijk weet hoe je de naam van je huisgenootje schrijft!

  • 31 Maart 2010 - 09:05

    Nathalie:

    Jouw charmes zijn dus toch niet te negeren... :P

  • 05 April 2010 - 16:02

    Marlieke:

    Hi Nathalie!
    Ik heb helaas nu niet het moment om al je verhalen te lezen, maar klinkt in ieder geval erg goed daar in India :) Ik zit nu in Nepal en ga over een weekje naar India. Ben jij toevallig eind april/begin mei nog in Delhi? Misschien kunnen we wel een keer een drankje doen!

    Groetjes, Marlieke (SGS/Cremerstraat)
    marlieke_m@hotmail.com

  • 06 April 2010 - 17:22

    Fam. Van Tol:

    Ha Nathalie, bedankt voor je kaartje. Geinig.Zo te lezen heb je een fantastische tijd daar, die nu toch wel wat gaat aftellen. Helaas, maar ook wel weer fijn om je weer te gaan begroeten in het Ammerse. Succes en veel plezier gedurende de laatste 24 dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Dehradun

Nathaliedje

Actief sinds 01 Jan. 2010
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 20628

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 23 September 2017

Costa Rica!

12 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Het eerbiedwaardige eiland

06 April 2016 - 28 April 2016

Iran

25 Januari 2010 - 30 April 2010

ergens tussen de indianen ;)

03 Augustus 2008 - 28 Augustus 2008

Donkerslootjes in Mexico

Landen bezocht: