' Please, please eat something!' - Reisverslag uit Dehra Dūn, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu ' Please, please eat something!' - Reisverslag uit Dehra Dūn, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

' Please, please eat something!'

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

27 Januari 2010 | India, Dehra Dūn

Na een vermoeiende reis (met vermoeiende mensen achter me in het vliegtuig) helemaal goed aangekomen. De vriendelijkheid en de niet-opdringerigheid van mensen is heerlijk!
De taxi-chauffeur, een lief mannetje, stond me a la Robbert ten Brink met een bordje op te wachten. In plaats van dat ik hem moest betalen had hij geld voor mij van Ashok gekregen (zodat ik sowieso cash had). Erg fijn aangezien de pinautomaat op het vliegveld er heel mooi uitzag, maar dat was ook het enige wat ie deed. De taxichauffeur (met onuitspreekbare naam) reed me langs een fruitstalletje en kocht fruit, koekjes en drinken voor me alsof ik uitgehongerd was. Na een lange treinrit stond Aparna me op te wachten. Een heerlijk persoon, heel vriendelijk, vrolijk en vooral lekker praterig. Je snapt dat ik haar nu al mag ;) Ze had macaroni, op z'n Indiaas, voor me klaar staan en ook zij dacht minstens dat ik uitgehongerd was. Ook had ze toiletspullen voor me gekocht en en en.... een koekjespot met allerlei verschillende koekjes! Alsof ze wist met wie ze te maken heeft ;)
Zij en vele anderen die ik gesproken heb spreken goed Engels. En niet moeizaam, maar gewoon echt vloeiend! Heerlijk. Maar nu gaan we geloof ik weer eten.. ik ben benieuwd, ze doen rustig aan met de groene pepers zeiden ze haha.

Al met al: het gaat dus goed! De cultuurshock valt mee. En tja het is gewoon geen Utrecht en ik was op veel voorbereid en het valt allemaal wel mee. Helaas helaas nog geen foto gemaakt door alle hectiek, maar die komen vast snel.

xx

  • 27 Januari 2010 - 13:51

    Lin:

    Ben blij dat je goed bent aangekomen en de trein hebt overleefd, geen indiers die je de hele reis aanstaarde alsof je van mars komt? Succes ermee en njoy al het heerlijke eten!!
    xx uit freezing NL

  • 27 Januari 2010 - 14:48

    Helma,arthur En Juul:

    Ha we zitten met zijn drieen achter de pc nu en zien dat je goed bent aangekomen. Fijn, en geweldig om direct die klik te hebben. Veel plezier en eetse...

  • 27 Januari 2010 - 15:04

    De Terlouwtjes:

    He die Nathalie,

    Mooi om te lezen dat alles goed is gegaan. In India kennen ze geen Sonja Bakker???

    Veel plezier en geniet ervan.

    Groetjes van Johan, Peet en hun 4 schatten

  • 27 Januari 2010 - 15:06

    Inge:

    Nath wát doe jij in India? En wáárom weet ik daar niks van haha!? Vertel op! In ieder geval fijn dat je goed bent aangekomen haha!

    XX

  • 27 Januari 2010 - 16:03

    Annelies:

    Heee meis!
    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen en dat je heerlijk verwend word door al dat lekkers! ;)
    Ben benieuwd naar je volgende story!
    xx. liefs

  • 27 Januari 2010 - 16:37

    Rob Favier:

    He Nathalie, Fijn dat je goed bent aangekomen! Neem alles van deze samenleving goed in je op, want het is toch heel anders dan Europa!

    Hartelijke groeten, Rob

  • 27 Januari 2010 - 16:44

    Mama, Mirjam En Roos:

    Haai,

    We zitten te kletsen in de keuken (je kent het wel, ik op de stoel, mirjam op het fornuis :P en mama op de verwarming) en lezen je stukje. Klinkt goed. Waar zijn de foto's nou .... :D:D:D:D xx

  • 27 Januari 2010 - 17:27

    Anne-Marije:

    Heej meis!

    Wat gaaf dat je in India zit, ik wist helemaal niet dat je al ging!
    Het klinkt echt leuk!
    Ben benieuwd na wat je allemaal ga mee maken!

    Liefs, Anne-Marije


  • 27 Januari 2010 - 17:51

    Richard:

    Hahah ik hoor het alweer Nathalie heeft het opperbest naar haar zin.. Veel kletsen, lekker weer, alles wordt geregeld en natuurlijk het vele eten ;) Kan niet beter! Het is iig goed om te horen dat je goed bent aangekomen!

    Xx!

  • 27 Januari 2010 - 18:42

    Grote Zus:

    Jaaaaah hoor! Gaat kleine zus voor het eerst op reis, heeft ze de jackpot :P, haha! Ik zou zeggen, zo kom je de donkere wintermaanden (?) wel door, met koekjespot en verhalen vertellende mensen!

    Tot horens
    kus

  • 27 Januari 2010 - 18:42

    Grote Zus:

    Jaaaaah hoor! Gaat kleine zus voor het eerst op reis, heeft ze de jackpot :P, haha! Ik zou zeggen, zo kom je de donkere wintermaanden (?) wel door, met koekjespot en verhalen vertellende mensen!

    Tot horens
    kus

  • 27 Januari 2010 - 21:38

    Sarah:

    Hi Nathalie,
    Wat fijn dat je goed bent aangekomen. Heel veel plezier en succes.
    Groetjes Sarah

  • 27 Januari 2010 - 22:15

    Johan:

    Ja...pinautomaten kunnen echt heel mooi zijn...

  • 28 Januari 2010 - 09:36

    Charlotte (SGS):

    Hey Nathalie,
    Wat fijn dat het eerste begin goed gemaakt is! Fijn dat het allemaal mee valt en je zo goed verwend wordt. Dat belooft een mooie tijd. Geniet ervan!
    Liefs
    Ps. De discussie met JDdJ was een succes, dus het lijkt erop dat we ons wel even gaan redden zonder je.

  • 28 Januari 2010 - 17:57

    Catharina:

    Hee! =)
    Wat ontzettend leuk om wat van je te horen, nogmaals: heel veel plezier & succes, en geniet ervan!

    Liefs, Catharina

  • 28 Januari 2010 - 20:20

    Amanda:

    Hey meid,

    Fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen!

    Ben al weer benieuwd naar je volgende verhaal, want jou manier van schrijven is precies zoals je praat!!!

    Liefs,
    Amanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Dehra Dūn

Nathaliedje

Actief sinds 01 Jan. 2010
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 20623

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 23 September 2017

Costa Rica!

12 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Het eerbiedwaardige eiland

06 April 2016 - 28 April 2016

Iran

25 Januari 2010 - 30 April 2010

ergens tussen de indianen ;)

03 Augustus 2008 - 28 Augustus 2008

Donkerslootjes in Mexico

Landen bezocht: