‘Half the taste comes with the fingers’ - Reisverslag uit Dehra Dūn, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu ‘Half the taste comes with the fingers’ - Reisverslag uit Dehra Dūn, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

‘Half the taste comes with the fingers’

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

07 Februari 2010 | India, Dehra Dūn

Jaaa, fingerfood in plaats van mes en vork… Maar rijst met de handen sorry, misschien over een paar weken ;) Zoals je leest mis ik dus wel wat volgens vrienden van Ashok die kwamen eten haha. Inmiddels ben ik verhuisd naar dat mooie huis van de foto, na ja stiekem dan slechts 1 kamer daarvan. Maar ook daarin zou je een leuk feestje kunnen geven. Voor de grap even wat handstanden gemaakt. Voor wie daar al van op keek: terwijl ik de foto wilde maken ben ik uit m’n broek gescheurd, vandaar de pyjamabroek…

Zoals traditie in het buitenland: naar de vismarkt geweest. Gewoon omdat het altijd zo hygiënisch en fris is en bovendien zo heerlijk ruikt. Ook een Hindi-kerkdienst stond op de planning, weer eens wat anders dan de Bappies. Naast dat ik er niets van begreep was het wel grappig, beetje mee met de groep (staan, zitten, onleesbare dingen (niet) zingen, heel enthousiaste preek niet begrijpen, etc.) er werd zelfs nog een babytje gedoopt. De stad is ook al wat beter verkend inclusief de quasi vuilnisbelt met varkens midden in de stad. Helaas nog geen tripje richting Mussoori omdat er wat tussenkwam. Maar inmiddels weet ik dat er nog twee Nederlandse meiden in Dehradun zitten, (lang verhaal, iets met pianoles van Myra) en heb hun telefoonnummer. Dus dat kan ook nog leuk worden!

Ow en iedereen die van plan is ook te komen ;) (ik snap de jaloersheid, jullie lekker in de sneeuw/regen/vrieskou etc. tegenover hier lekker van de zon genieten..) (hoewel ook alleen ‘maar’ tussen elf en vier want dan wordt het te koud) is enorm welkom. Toen ik vertelde dat sommigen zo jaloers waren ‘Ooo, let them come’

Met mijn onderzoek gaat alles met de Indiase slag: vooral heel rustig aan. Morgen contact leggen met een basisschool hier een paar ‘straten’ verder. En dan kan het meer praktische werk gaan beginnen :).
Kortom: nog steeds niet heeel veel te melden maar dat gaat helemaal de goede kant op!

Tata! (doei)

• 07 Februari 2010 - 17:09

Carolien:

Heey Nathalie!

Super dat alles zo goed gaat! Vanochtend op weg naar de bappies liep ik met Helma, Bram en de kids mee en we hadden het er nog over dat je al redelijk lang geen stukje meer had geschreven. Maar nu zijn we weer op de hoogte!Nog onwijs veel plezier en succes daar!

Liefs, Caro

• 07 Februari 2010 - 18:03

Elvira:

Hey Nathalie!

Leuk dat je het steeds meer naar je zin gaat krijgen.. Ik hoop dat je een leuke tijd tegemoet gaat :D

Liefs (K)

• 08 Februari 2010 - 07:03

Iris:

Whahahaha die handstand, wat een actie, echt weer wat voor jou om dan uit je broek te scheuren :P
    Succes deze week!

kus Iris

• 08 Februari 2010 - 17:45

Elise:

En heb je ook nog zo´n lekkere grote vis gekocht en klaar gemaakt en gegeten?? :p Klinkt allemaal super en jaaa, dat zonnetje, hier na een zacht weekend weer ontzettend koud! XX

• 08 Februari 2010 - 18:07

Helma:

Ha Nathalie,

'k Ben benieuwd naar je onderzoek, hoe krijg je in zo'n korte tijd zicht op de zaken daar en wat er niet loopt in het onderwijssysteem? En ja dan heb je ook nog te maken met het tempo van het land...Ingewikkeld. Succes en leuk om je zo lenig te zien. Volgens Julia is je handstand goedgekeurd!
    Groet Helma

• 09 Februari 2010 - 07:57

Annelies:

Ooo Nathalie!
    Uit je broek scheuren??
    Typisch wat voor jou! haha.

Have fun!

xx. liefs