Macaroni bij de thee - Reisverslag uit Dehra Dūn, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu Macaroni bij de thee - Reisverslag uit Dehra Dūn, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

Macaroni bij de thee

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

11 Februari 2010 | India, Dehra Dūn

Omdat hier geen eten wordt weggegooid (en je dus bij je ontbijt ook de leftovers van gisteren soms krijgt),en men macaroni ge-wel-dig vindt krijg ik macaroni bij de thee. Weer eens wat anders he ;) Natuurlijk soms hele andere gewoontes maar ik heb niets te klagen hoor, ook qua eten niet. Hoewel ik een boterham van Van der Grijn wel echt begin te missen.. Daarover gesproken, gebakjes kennen ze hier ook, gelukkig maar :P. Nadat we uit eten waren geweest hebben we daar even een toetje gehaald..

Inmiddels 2 scholen bezocht, helaas was 1 daarvan niet de juiste. Maar toch weer een indruk rijker! Alle kindertjes uiteraard in mooie uniformpjes. En als mij de school wordt geshowed, staan ze allemaal op, achter hun ieniminie tafeltje en zeggen ze beleefd in koor: 'Goodmorning ma'm'. Toen we dinsdag bij Myra's nieuwe school gingen kijken, hoorde ik dit zinnetje continu wanneer ik over de campus liep. Dat was een enorm prestigieuze privéschool die er veel te mooi uitzag. Zeker gezien de ligging midden tussen de bergen/voeten van de Himalaya. Ik moest maar eens een dagje mee komen draaien volgens de directeur, wie weet!
Hoe zakendeals gesloten worden is trouwens ook lekker niet-Hollands. De directeur van Tear-Fund was op bezoek (om te vragen of ze volgend jaar een keer een workshop wilde geven aan hun personeel). Na ongeveer 3,5 uur kletsen over van alles en nog wat kwam hij dan eindelijk met die vraag (nog steeds heel indirect en voorzichtig) 5 minuten voordat hij vertrok. Nee woorden als direct, helderheid, to the point etc. zijn woorden die denk ik niet in het Hindi te vertalen zijn. Andere grappige feitje is bijvoorbeeld dat ik steeds mijn jas als enige uitdoe als we ergens binnenkomen. Tja, ik weet niet beter. Maar omdat het hier ongeveer even koud is binnen als buiten, houden hier de meeste mensen hun jas aan. Trouwens, ik kan je vertellen dat een regenachtige dag in India. Vrij hetzelfde is als in Nederland: vooral erg nat. Erger nog, hier regent het dan ook gelijk de hele dag, en hard. Maar na twee dagen regen is de lovely zon weer terug :D

Op de foto's zie je ook nog wat van een Tibetaanse gemeenschap waar ik langs ben geweest. Mocht je een carrière als professionele tapijtwever, bolletjes wol draaier of pluisjes uitschraper ambiëren, dan is dat wel een leuk adresje ;)


  • 11 Februari 2010 - 11:08

    Iris:

    Kijk zo gaat het de goede kant op: gebakjes, kippenbussen en een beetje onderzoek haha!

    kus

  • 12 Februari 2010 - 11:52

    Roos:

    Ha sis,

    Had je mn mail gekregen? Ik helemaal een verhaal schrijven... maarja weet dus niet of je m gekregen had. Hoor twel.
    xRoos

  • 13 Februari 2010 - 14:51

    Geert:

    Hoe gaat het curry-technisch? Ik lees alleen maar over westers eten. Of is het lokale eten dusdanig scherp dat het voor 'een westerling' niet te 'handelen' is?

    Cheers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Dehra Dūn

Nathaliedje

Actief sinds 01 Jan. 2010
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 20633

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 23 September 2017

Costa Rica!

12 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Het eerbiedwaardige eiland

06 April 2016 - 28 April 2016

Iran

25 Januari 2010 - 30 April 2010

ergens tussen de indianen ;)

03 Augustus 2008 - 28 Augustus 2008

Donkerslootjes in Mexico

Landen bezocht: