Ziek zijn is toegeven aan hetgeen dat je denkt... - Reisverslag uit Dehra Dūn, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu Ziek zijn is toegeven aan hetgeen dat je denkt... - Reisverslag uit Dehra Dūn, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

Ziek zijn is toegeven aan hetgeen dat je denkt...

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

17 Februari 2010 | India, Dehra Dūn

Ziek zijn is toegeven aan hetgeen dat je denkt dat je voelt. Althans wanneer je familie Donkersloot moet geloven. Nou dan dacht ik toch echt dat ik koorts had. Pff, ellende! Ik zal je de details besparen ;) Ik kon zelfs niet genieten van de zon, nou dan is het toch best ernstig. Uiteraard wordt ik ongeveer nog beter verzorgt dan thuis dus daar hoeven jullie je niet druk over te maken (als je dat al deed). We zullen zien hoe het morgen gaat!
Goed daarom dus een paar afspraken verzet naar volgende week. Ik ga nog wat lunchen op school bijwonen en er staan weer andere scholen op de planning geloof ik. Deze week bij Guilia (Duits/Italiaans meisje) wezen eten. Best gelachen en ook best grappig om iemand ‘Scheize!’ te horen zeggen terwijl die eerst Italiaans ratelt aan de telefoon met haar moeder..

Zondag was ik uitgenodigd voor een verjaardagslunch. Jaja, deze meneer werd welgeteld 1 jaar. Een hele happening. Ook weer meegemaakt. Daarna heb ik –hoe heidens ook ;)- de zondagse bazar even gecheckt. Chaos! Wat een drukte: mensen, kraampjes, nog meer mensen, handkarren, schreeuwende mensen, kleedjes etc. en of course veel zooi; van oorbellen tot zaklampen. Maandag belandde ik opnieuw op een markt/fair, geheel per ongeluk overigens. Bleek de laatste dag te zijn, dus ze waren allemaal al beetje aan ’t opruimen. Prima tijd om goede deals te sluiten dus. Waarschijnlijk ben ik nog steeds dik afgezet maar dat zij dan zo. Dit is trouwens het eerste land met markten/bazars etc. waar je rustig dingen kunt bekijken zonder dat je gelijk wordt belaagd door opdringerige verkooplui. Heerlijk! Onderhandelen is een vak apart hier, vooral heeeel rustig en vriendelijk onder het genot van een vriendschappelijk praatje (zoals de verkoper zei: ‘nee, sorry ik geef alleen korting aan vrienden’, dus na tien minuten kletsen zeg ik ‘goed, nu zijn we vrienden…’) (en toen ik aan het betalen was zegt die grapjas: ‘maar nu we vrienden zijn moet ik wel je telefoonnummer hebben..’) (waarop ik reageerde met ‘you’re so funny’, een lief lachje en vertrok).

@Geert: curry’s hebben we hier uiteraard elke dag, qua heetheid vind ik het wel meevallen maar ik doe er ook geen 3 scheppen chili prutje bij.. Komt nog wel. Enne hou je Judith een beetje in de gaten ;)

@Helma: Ik heb al vooronderzoek gedaan in Nl, en hier dus de praktische kant bekijken. Blijft lastig hoor, maar wel heel interessant! En de groetjes aan Bram, Arthur & Julia!

@de Terlouwtjes: Wees maar niet bang hoor :). Hoe naar mijn zin ik het ook heb, jullie zessen kan ik niet eeuwig blijven missen ;) Groetjes aan iedereen daar!

@alle fotoliefhebbers: op m’n hyves heb ik bijna mijn hele collectie foto’s geplant..

@de reageerenden: de reacties worden gewaardeerd :)

@de niet-reageerenden: maar jullie vind ik ook heel lief hoor ;)




  • 18 Februari 2010 - 06:57

    Roos:

    Heerlijk om je verhaaltjes en reacties te lezen. Hier heerst de buikgriep. Vanavond Indiase markt op school, ik zal ook inderdaad dan alleen korting geven aan vrienden ;-)
    kuskus!

  • 18 Februari 2010 - 08:07

    Linda:

    nath! De griep te pakken, owow heb je eigenlijk nog geen darmproblemen gehad daar(A)? Was van het weekend thuis en zag dat je nog een speciaal pakketje had afgeleverd, had niet eens gemerkt dat ik die handdoek was vergeten, thanks! Ziet er allemaal geweldig uit daar, ben toch wel erg jaloers! geniet ervan, ik ga nu even je foto collectie op hyves bekijken! xxx

  • 18 Februari 2010 - 08:58

    Iris:

    Nou niet te ziek worden hoor! Hier het laatste dagje en al klaar voor vertrek naar Österreich!!! Lekker boarden! Veel plezier nog kussie

  • 18 Februari 2010 - 17:38

    Anne-Marije:

    Eej lieverd!

    Als ik je berichtjes lees is het net of ik gewoon met je praat, je schrijft zo leuk, precies zoals je dingen ook zal zeggen:)
    Baluh joh dat je ziek bent, gelukkig verzorgen ze je goed. Leuk al die markten en bazars daar! Je gaat waarschijnlijk met een koffer meer naar huis:)
    Beterschap, genietse en succes met alles!

    Liefs, Anne-Marije

  • 18 Februari 2010 - 18:44

    De Tolletjes:

    Niet te lang ziek blijven,zo zonde van je tijd...., we leven met je mee want hier heerst het ook. Tuur ligt ook ziek te zijn op bed na zijn maaginhoud diverse keren te hebben geleegd. Met een in en in wit koppie. Sterkte en de foto's zien er aanlokkelijk uit!Lieve groet uit nog steeds een heel koud vriezend nederland.

  • 18 Februari 2010 - 20:21

    Corine:

    Ik denk dat ik té veel bij jullie thuis ben geweest..die eerste zin klonk te bekend..
    Ben je ondertussen al wel ietsjes beter?
    x

  • 18 Februari 2010 - 20:54

    Ingrid:

    Hey Nathalie,

    Je bent al een tijd weg maar vandaag dan eens even rondgeneusd in jou reisverslagen. Bijzondere ervaring hoor, heel wat anders dan ons kikkerlandje.

    groet, Ingrid

  • 19 Februari 2010 - 07:33

    Anna:

    Heeeeeey meid!

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt in je blogs! Maar balen dat je nu ziek bent, heel veel beterschap!

    Lukt het wel een beetje met je studieproject?

    Doe voorzichtig verder en God bless you!

    Liefs,

    Anna (en Gerco)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Dehra Dūn

Nathaliedje

Actief sinds 01 Jan. 2010
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 20613

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 23 September 2017

Costa Rica!

12 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Het eerbiedwaardige eiland

06 April 2016 - 28 April 2016

Iran

25 Januari 2010 - 30 April 2010

ergens tussen de indianen ;)

03 Augustus 2008 - 28 Augustus 2008

Donkerslootjes in Mexico

Landen bezocht: