Mr. Donald - Reisverslag uit Dehra Dūn, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu Mr. Donald - Reisverslag uit Dehra Dūn, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

Mr. Donald

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

24 Februari 2010 | India, Dehra Dūn

Ja, zo heet hij echt. Een heel aardige man, hoofd van CNI boys. Morgen zelf met hem op pad naar een andere school. Net als alle andere principals zat hij me op te wachten in z’n niet zo florissante kamertje. Maar wat voor Indiase begrippen natuurlijk heel mooi oogt. Om sommige mensen even een hart onder de riem te steken wat betreft hun (denkbeeldige) luiheid. Alle principals hebben een soort van hotelbel die er voor zorgt dat er een mannetje komt aangerend. Onder het genot van een kopje (zelfs voor mij) heel zoete thee en een vriendelijk praatje vult hij mijn questionnaire in. Hij ziet dat hij een fout maakt, drukt op de bel, mannetje komt eraan, wat onverstaanbaars Hindi, mannetje rommelt wat in pennenbak (die binnen handbereik staat, red.), geeft meneer een gummetje en vertrekt weer. Over Melkertbanen gesproken.. Vol trots wordt keer op keer de school geshowd waarbij verteld wordt hou oud die wel niet is. Feit blijft dat onderhoud de afgelopen decennia niet heeft plaatsgevonden, maar dat wordt met evenveel trots gewoon genegeerd.
De behulpzaamheid van Indiërs (hoe heten die mensen hier?!) komt steeds weer naar voren. Als er een zin is die ik vaak hoor dan is het deze wel: ‘Whenever I can help you with something, just ask/give me a call!’. Een principal wilde al d’r zoon (kapitein in ’t leger) bellen zodat ik het huis van de minister president kon gaan bekijken in Delhi, de andere vond het jammer dat ik niet langer bleef anders kon ik naar de bruiloft van d’r dochter, de familie waar ik mijn kamer/huis heb blijven maar vragen hoe het gaat (ook als ze dat een kwartier er voor al gedaan hadden), maar eigenlijk doet iedereen dat, thee wordt je uiteraard overal aangeboden en als het lunchtijd is staan ze erop dat je mee-eet. Net als bij de Tibetanen, waar ik zaterdag een tempel van ging bekijken. Ze werden bijna boos toen ik vriendelijk weigerde, hallo ik was net beter..! Maar goed toch een klein hapje meegegeten. Of het lekker was is een tweede ;). Hilarisch was de onverstaanbare Tibetaan die niet kon begrijpen dat ik met mijn wenkbrauwen fronste en 3x om opheldering moest vragen toen hij het over Amsterdam had. Ik verstond alleen maar ‘Mrdaam’, het werd nog grappiger toen hij de molens probeerde uit te beelden met zwaaiende armen in de lucht en wat ‘ssshh’ geluiden. De Hindi tempel ernaast was niet noemenswaardig qua uiterlijk (laat de Hindu’s dit maar niet lezen). Net als dé flowershow van Dehradun met viooltjes, leeuwenbekjes en bloemkolen in potten. Goed er waren ook wel mooie bloemen hoor, maar dat ik er nou ondersteboven van was.. Omdat dit een heel evenement was bij het huis van de burgemeester was alles uiteraard goed beveiligd. Nou ja, er stonden veiligheidspoortjes en veel mannetjes in outfits om jaloers op te worden (politie). Deze stonden meestal een beetje van de zon te genieten. De poortjes piepten aan een stuk door waarna sommigen werden gefouilleerd anderen niet, de volgende liep gewoon om de poortjes heen. Oftewel willekeur alom en top veiligheid (A).
Trouwens wel weer helemaal beter, gelukkig. Wel echt 2/3 dagen goed uitgeziekt. Ook weer gehad voor de rest van m’n verblijf, toch? ;) Verder dus druk met onderzoek en dat soort zaken, zaterdag naar Rishikesh en maandag is het Holi.

@Arthur: jij ook al weer beter?

@alle wintersporters: ik ben stiekem een klein beetje jaloers..

  • 24 Februari 2010 - 08:32

    Richard:

    Hahah ook al heb ik het verhaal van de gum gister al gehoord toch blijft het te grappig! Blijkt maar weer dat er voor jou ook nog hoop is ;) Ik zit nu weer prima op m'n stage en heb zoals gewoonlijk weer de nodige opstart problemen (A) Dan is dit verhaal toch een goed begin van de dag! Binnenkort maar ff x skypen lijkt mij :D

    Xx

  • 24 Februari 2010 - 09:43

    Steven:

    Krijg je zo'n mannetje bij de bel, of de bel bij het mannetje?

  • 24 Februari 2010 - 10:17

    Annelies:

    Ooo wat een verhaal weer!

    &inderdaad de bloemkolen zijn prachtig!

    xx. liefs

  • 24 Februari 2010 - 10:59

    Helma:

    Ha nathalie, net als jij jaloers op die skieers! De sneeuw is eindelijk weg hier, helaas nu veel regen. Tuur is weer helemaal beter en de kids hebben deze week vakantie. Lekker luieren dus, lijkt een beetje op wat jij daar doet volgens mij.... wat eten, drinken en genieten van het verzorgd worden. Veel plezier en goed om te horen dat je weer fit bent.
    Groet van ons allemaal.

  • 24 Februari 2010 - 12:47

    Corine:

    Hihi staat op die eerste foto je nieuwe oranje/zwarte sjaal?

  • 25 Februari 2010 - 18:34

    Roos:

    Zussie! Whoehaa, Frank vond het verhaal van het gummetje en de bel fantastisch (wat het natuurlijk ook is) haha! Hier alles relaxed, vakantie :D. Bij Fenn nu en lekker geshopt enzo. Mis u xxx

  • 26 Februari 2010 - 10:07

    Gerda Mesker:

    Hoi Nat,
    Nou heb ontdekt waar ik een reactie kan plaatsen hoor...staat er gelukkig ook niet zo groot boven;-) Moet alleen wel even naar beneden scrollen.
    Gelukkig dat je weer beter bent.Foto's zien er erg gaaf uit! !!vooral de kleurige tempels en goden ect.
    Ga je nog een x richting himalaya?
    Groetjes!

  • 02 Maart 2010 - 21:48

    Tante Pinie:

    Hoi Nathalie,
    Leuk om je verhalen te lezen. Leuke foto's! Fijn dat het goed met je gaat.
    Heel veel succes daar en geniet.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Dehra Dūn

Nathaliedje

Actief sinds 01 Jan. 2010
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 20627

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2017 - 23 September 2017

Costa Rica!

12 Juli 2016 - 01 Augustus 2016

Het eerbiedwaardige eiland

06 April 2016 - 28 April 2016

Iran

25 Januari 2010 - 30 April 2010

ergens tussen de indianen ;)

03 Augustus 2008 - 28 Augustus 2008

Donkerslootjes in Mexico

Landen bezocht: