Mannen in onderbroeken (all over the place) - Reisverslag uit Dehra Dūn, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu Mannen in onderbroeken (all over the place) - Reisverslag uit Dehra Dūn, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

Mannen in onderbroeken (all over the place)

Door: Mirjam en Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

08 Maart 2010 | India, Dehra Dūn

en vrouwen in sari’s die hun holy dip in de Ganges nemen. Wij kwamen niet verder dan onze voeten (toen vonden we het wel weer gezegend). Aan een stip op ons voorhoofd moesten we ook geloven, anders mochten we de tempel niet in. En daar hadden we nou net de gondel/kabelbaan voor omhoog genomen à €0,71. Natuurlijk heerlijk winkeltjes bekeken en alle rotzooi die ze verkopen, hier en daar de lokale markt nog wat gesponsord en lekker afgedingt. Een dagje Haridwar was zeker geslaagd. Alleen de terugweg met de bus was wat minder comfortabel. Als enige zaten we met ons gezicht naar ALLE andere passagiers en we waren al de attractie van de dag.. Nou ja de bus zat vol, rijden dan maar. Toen kwamen er nog 3 bij, oke oke nu dan écht VOL. Verder rijden. Toen kwam er nog 1 bij (jongens dat past niet), nog 1 (owjee), nog 3 (neeeee). Goed verder heel comfortabel met ons benen in ons nek ;).

Mirjam is dus helemaal veilig aangekomen. Althans: binnen 2 minuten van spoor wisselen @new Delhi trainstation was een hele ervaring. In een al rijdende trein springen, waarna de tas erachteraan werd gegooid door het lieve taximeneertje. Het ontbijt in de trein heeft ze ook gemist, slaapkop haha. Maar verder…. ;) Ze heeft zelfs haar nieuwe beste vriend ontmoet op de luchthaven: Sukhdeep. Volgens Sukhdeep hadden we voor onze planning minstens 4 weken nodig.
Nathalie had inmiddels haar kamer incl. badkamer een flinke schrobbeurt gegeven (schoonmaken @vandiemenstraat is er niks bij). Eerst gelunched met de familie, toen pannenkoeken gebakken en daarna op de zondagse bazar geweest. Als echte toerist gelijk wat armbanden gekocht (à €0,45). ’s Avonds at Guilia ook mee en op tijd naar bed (en Nathalie mocht absoluut niet de wekker zetten van Aparna). Ow ja en die dag was er nog iets heeeeel bijzonders gebeurd, luister en huiver. We staken de weg over, stonden halverwege en….. een auto STOPTE gewoon, voor ons! Echt gebeurd, geen grapje. Laten we het niet hebben over alle toeters van de rest van het verkeer op dat moment..
Morgen Dehradun een beetje verkennen en ’s avonds richting Delhi. Overmorgen mogen we als alles mee zit dan endlich de Taj Mahal aanschouwen..

@alle Ammersen: Even een oproepje; Roos zit helemaal zonder familie Donkersloot in Ammers, dus mocht je je vervelen, nodig haar uit voor een kopje thee ;)

@Iris: jij zag een roze stoep, ik zag hier nog 3 dagen lang roze gezichten (kleurtjes gaan er lastig vanaf..)

@de Terlouwtjes: ja, het feest had net wat voor Talith en Joachim geweest! Opdrachten voor school komen ook goed hoor

• 08 Maart 2010 - 19:33

Helma:

Ha zusjes donkersloot, gezellig zo weer even samen lijkt me. Geniet er lekker van. Voor Rozie dozie donkersloot, zoals juul zegt zullen we zorgen... arthur en juul gaan er volgens mij vrijdagmiddag eten! Veel plezier zo samen en nathalie.... vergeet ook niet te werken heh. Groeten de tolletjes

• 08 Maart 2010 - 20:52

Serena:

Hey chica´s, wat ben ik blij met dit bericht, hier in het haagsche dachten we toch dat Mir na een business class vlucht (mazzelaar!!) ergens in Delhi was verdwaals, maar gelukkig is ze veilig aangekomen! We hebben namelijk nog NIKS van je gehoord mir, schandalis ;-p! Heel veel plezier samen, geniet ervan! Oja en Mir mocht je leuke souvenirs willen kopen en stel dat 2 of 3stuks goedkoper zijn dan een ;-p ik houd me aanbevolen :-)! XX

• 08 Maart 2010 - 21:35

Roos:

Dag damezz het klinkt al weer heel gezellig. Ik ben inderdaad aan het wennen aan mijn zogeheten 'sociaal isolement' hahaha! Geintje, woensdag naar Iris en vrijdag komen de ondeugende van Tolletjes eten. Zaterdag een feestje, weer een week voorbij! Enne.. als je dan toch die souvenirtjes koopt voor Serena (per 3 stuks) dan wil ik die wel die overblijft ;-) hahaha
    Veel lol daar! xx!

• 09 Maart 2010 - 07:59

Iris:

ZO zussies, inderdaad ik dacht.... mmmm er is geen vliegtuig neergestort, misschien gekidnapt door o-zo-aardig-maar-stiekem-niet taxi meneertje? Ik vind/vond het ook schandalig hoor dat we zooooo lang op bericht moesten wachten. Zelfs mamsi was sneller, haha!

Ow enne.... ik had ook wat van die armbanden gereserveerd toch? En sjaals en..... en.... haha! Je weet zelf...!

Enjoy en dikke kus
    Iris

• 09 Maart 2010 - 12:06

Corine:

Super leuk dat Mirjam er nu is!
    Verder goed verhaal en ga zo door (of had ik je dat eigenlijk moeten mailen :P)
    x

• 11 Maart 2010 - 12:53

Pa En Ma:

het is nu donderdagavond op bali. We zijn in Ubud. Alles prima, mooi weer en al 2 tripjes gemaakt naar veel tempels.....Morgen naar het noorden lekker naar het strand. Groetjes en kus ma en pa

• 12 Maart 2010 - 08:11

Valari:

Hoi stille!

Blij om van Pattie te horen dat alles goed gaat! Dat je zelfs op rijdende treinen bent gesprongen?? Klinkt weer als een mooi verhaal.

Geniet van al het moois ;-)

PS: Ik reserveer ook wat armbanden

• 13 Maart 2010 - 20:17

Fam Van Tol:

Ha meiden, geweldig, dit verslag. Als we onze ogen dicht doen dan zien we jullie rennen in alle stress en zijn we d'r bij..
    Fam Donkersloot senior, ook van deze kant veel plezier in Bali natuurlijk heh. Zo kunnen we jullie ook nog een beetje volgen! Groetjes uit Ammers