Op naar Jodhpur (en hoe..) - Reisverslag uit Jodhpur, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu Op naar Jodhpur (en hoe..) - Reisverslag uit Jodhpur, India van Nathaliedje - WaarBenJij.nu

Op naar Jodhpur (en hoe..)

Door: Mirjam en Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathaliedje

13 Maart 2010 | India, Jodhpur

Bij gebrek aan tijd en internetcafe's nu 'pas' weer een berichtje. Van Dehradun naar Delhi met de trein. Waar we eerst koekjes, nootjes etc. kregen, toen thee, daarna soep, toen eten en een ijsje toe. De NS scoort zo natuurlijk geen punten..
Inmiddels mogen we de Taj van ons lijstje schrappen. En ja, hij is heel heel mooi. Onze local autorikshaw gids Tajhua heeft daarnaast ook de rest van Agra van A tot Z laten zien. Ook van Delhi hebben we (tegen alle verwachtingen in) genoten, heerlijk de toerist uitgehangen en lekker geshopt op marktjes bazars etc.
Toen gingen we met de nachttrein naar Jodhpur. Wat een avontuur. Pff. De trein zou om 20:55 vertrekken, ons hotel lag 5 a 10 min. lopen van New Delhi trainstation. Wij vertrokken om 20:15, je kunt maar beter op tijd zijn.. Aangekomen op het hectische station, stond onze trein niet op het bord. Hmm, vreemd, maar ach je bent in India.. Wij vragen, ticket erbij 'delhi trainstation? that's old delhi ma'am' ?!?!? WAT? overleg, we hebben nog ruim een half uur, eerst maar de dubbelcheck bij iemand anders. Deze gaat in een lange rij staan bij een loket, jaa daar hebben we geen tijd voor! Hurry, hurry, oke, 5 minuten later: conclusie we moeten naar old delhi maar wat is de snelste manier?? De metro zeggen ze oke, dan waar is ie: helemaal aan de andere kant van het station. Natuurlijk is daar een of andere optocht met sjappies aan de gang die we moeten omzeilen en alle overige passagiers die over het station slenteren. Metro bereikt, kaartjes gekocht (inmiddels al oververhit en knalrood en nog net geen wijzende mensen), door de securitycheck net als onze tassen die door de scan gegooid werden (onder het toeziend oog van 15 lachende meisjes). Hollend naar de metro al vragende welke we moeten hebben en ons er letterlijk bijgepropt. Twee stations verder ons er weer uitgepropt en onze sprint verder richting het goede perron: 16. De bordjes starten met perron 15 en lopen af.. HELP? Waar is 16, het is NU 20:55?! Na een hysterische vragenronde trap af naar perron 15, deze helemaal uitrennen (we konden niet meer) en daar was perron 16. Tijd op de perronklok: 2100, geen trein, maar op de borden stond ie nog wel aangegeven. Opnieuw een hysterische vragenronde of die vertraagd was of niet, uiteraard begreep niemand ons wees wat naar voren en brabbelde wat. In alle goede hoop toch maar verder gerend en toen gingen mensen ons aanmoedigen (a la pekingexpress) en begrepen we dat ie daar nog ergens stond. Na de nodige ' yes yes, hurry hurry' (we hadden ze echt nodig, we konden niet meer) (donkerslootjes conditie) zagen we de trein staan. He he. Toen ging die rijden! NEEE, wij weer rennen eerste coupe: dicht. Tweede deur: open! tas erin gegooid springen, mirjams tas erachteraan en worp zich ook in de trein. Twee verbaasde zwijgende mannetjes keken ons aan. We vroegen of we op een kist mochten zitten 'yes you can sit' en toen volgde een halfuurdurende (als het niet langer was) bijkom-sessie. Op het volgende station zijn we binnen 1 minuut 5 coupes verder gerent en na nog wat coupes door de trein gelopen zagen we ein-de-luk ons bedje. Heerlijk geslapen.

Tot zover onze treinavonturen. Nu dus Jodhpur waar het HEET is en stoffig (uitspraak van de dag: 'ik zweet stof').
De computers zijn nog niet berekend op het aansluiten van fototoestellen en dus helaas geen foto's. Dat is werkelijk jammer want vandaag hadden we een village-trip waar we a la Volendam werden omgetoverd tot echte Indiase plattelandsmeisjes incl. pot op je hoofd. Verder zijn we zelf nog steeds de allergrootste attractie in India. In het park zijn we serieus verplaatst omdat met name kinderen en mannen vlakbij ons kwamen zitten en onophoudend gingen staren. Toen er 2 recht voor ons gingen zitten waren we er klaar mee. En dit is de orde van de dag jongens, ie-de-reen wil hallo zeggen en een handje geven en meestal ook nog een foto. We hebben medelijden met de koninklijke familie, wat die al niet moeten doorstaan!

@alle veeleisende thuisblijvers: wie vraagt wordt overgeslagen..

@alle veeleisende thuisblijvers2: wie is er ook tevreden met oorbellen?? ;) wacht maar af

@alle hongerigen Ammersen: Roos heeft een mooie taart gebakken.. (en zit tot donderdag in haar sociaal isolement) (en heeft advies nodig over de skibroek)

@Corine: grapjas ;). Ik mis je wel hoor maar ik voer nu broodjekroket/kaassoufle-gesprekken met Mirjam

• 13 Maart 2010 - 17:38

Iris:

I LOVE treinverhalen, haha, serieus de 2e keer dat het me he-le-maal kan inbeelden hoe dit er uit heeft moeten zien. HILARISCH waarschijnlijk!!!

kussie Iris

• 13 Maart 2010 - 20:18

Fam. Van Tol:

Ha meiden, geweldig, dit verslag. Als we onze ogen dicht doen dan zien we jullie rennen in alle stress en zijn we d'r bij..
    Fam Donkersloot senior, ook van deze kant veel plezier in Bali natuurlijk heh. Zo kunnen we jullie ook nog een beetje volgen! Groetjes uit Ammers

• 15 Maart 2010 - 15:29

Val:

Klinkt weer als een mooi verhaal! Die hitte kan ik me maar moeilijk voorstellen na als die kou hier in NL.

Geniet nog van jullie trip!

grtz Val

• 15 Maart 2010 - 16:41

Serena:

Ja hor...moest je nou alweer rennen Mir?! Goed bezig, dan kom je met een top conditie terug en kunnen we volgende week weer naar Jack zeg ik :-)!! Geniet daar van alles en vooral van de zon, hier regent het...drama dus. X

• 16 Maart 2010 - 11:49

Jan En Arja:

Hoi meiden, wij inmiddels op Javan angekomen met het vliegtuig. Alles prima prachtig weer en vandaag gelijk maar de borubordur gedaan. Verder nog een heel programa maar niet zulke sterke verhalen als jullie.Groetjes uit een warm en zonnig jogjakarta

• 16 Maart 2010 - 11:49

Jan En Arja:

• 19 Maart 2010 - 20:06

Bas En Rita:

Hallo Nathalie!

We genieten van je verslagen.

Een goede tijd, verder!

Groetjes!